Podstawą każdej dobrze funkcjonującej firmy jest sprawnie działający pion administracyjny. Składają się na niego przede wszystkim biura w których klienci firm mogą załatwić niezbędne sprawy lub pozyskać potrzebne informacje. Sprawność ich działania zależy między innymi od kwalifikacji pracujących w nim osób. To właśnie oni sprawiają, że klienci firm mogą w szybki i bezproblemowy sposób załatwić wszystkie kwestie związane z skorzystaniem z oferty danej firmy. Równie ważnym elementem jest odpowiednie wyposażenie przestrzeni biurowych, tak aby udający się do nich interesanci mogli załatwić swe sprawy w jak najbardziej komfortowych warunkach. Jak zatem powinny być urządzone biura, by zapewniały wygodę zarówno klientom jak i pracownikom?

Dobra lokalizacja

sala konferencyjnaMyśląc o skutecznie działających biurach, powinniśmy dobrze przemyśleć ich lokalizację, tak aby była ona jak najbardziej intuicyjna i nie wymagała chodzenia po całym terenie firmy. Dlatego też najlepszym rozwiązaniem będzie, gdy umieścimy je w pobliżu głównej bramy wjazdowej, tak by były one jak najłatwiej dostępne. Kolejnym krokiem będzie odpowiednie dostosowanie budynku już na etapie wykonywania prac budowlanych. Jedną z ważniejszych kwestii na którą współcześnie zwraca się dużą uwagę jest przystosowanie takiego budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych. W tym celu najlepszym rozwiązaniem okaże się zamontowanie windy, tak aby osoby na wózkach inwalidzkich lub mające problem z samodzielnym poruszaniem się, mogły bez problemu dostać się do każdego z biur. Wśród pozostałych elementów o których warto pomyśleć wcześniej są między innymi:

  • wyposażenie budynku w system klimatyzacji,
  • zainstalowanie systemów przeciwpożarowych,
  • dobór odpowiednich kolorów ścian i materiałów wykończeniowych.

To właśnie dzięki nim, biura naszej firmy staną się przyjazne dla każdego z klientów, co spowoduje, iż będą mieli oni dobrą opinię o całej firmie. Warto także wspomnieć, że dobrym pomysłem może okazać się zatrudnienie projektanta wnętrz, który pomoże w rozplanowaniu układu poszczególnych pomieszczeń a także zapewni ich właściwy wystrój.

Zagospodarowanie przestrzeni biura

biuroW momencie, gdy będziemy mieli już gotowe pomieszczenia, powinniśmy pomyśleć o odpowiednim ich wyposażeniu, tak aby jak najkorzystniej wpłynęło ono na komfort pracy naszych pracowników. Pierwszym ważnym etapem będzie dobór funkcjonalnych mebli biurowych. To właśnie one sprawią, że nasze biuro stanie się przytulne i przyjazne, co z pewnością zostanie docenione nie tylko przez pracowników ale przede wszystkim przez przychodzących interesantów. Jeśli dostępne na rynku meble nie spełniają naszych oczekiwań, dobrym rozwiązaniem okaże się zamówienie mebli biurowych na wymiar, według strony www.estaco.pl pozwolą na indywidualne skomponowanie zestawów biurowych, tak by były one jak najlepiej dopasowany do powierzchni pomieszczeń. Szukając firmy, która zajmie się ich produkcją, warto zwrócić uwagę na jedną z fabryk mebli z okolic Szczecina. Na stronie www.krusel-office.pl można przeczytać, że kolejnymi istotnymi elementami są krzesła biurowe, które przede wszystkim powinny być odpowiednio wyprofilowane, tak by nasi pracownicy mieli jak najlepszy komfort pracy. Jeśli zaś cenimy sobie szczególną wygodę, powinniśmy zakupić fotele biurowe, wyposażone w szereg mechanizmów zapewniających bardzo wysoki komfort ich użytkowania. Aby wybrać jak najlepsze rozwiązanie, warto skontaktować się z jednym z producentów, oferujących wyposażenie biur.

Dobry sprzęt

W artykułach na portalu biznes.onet.pl można przeczytać, że podstawą skutecznej pracy biura jest zaopatrzenie go w jak najbardziej niezawodny sprzęt biurowy. Przy zakupie takich elementów jak komputery, laptopy, drukarki, niszczarki czy kserokopiarki, powinniśmy skonsultować się z informatykiem naszej firmy, który zajmie się skompletowaniem najlepiej dopasowanych do potrzeb naszych biur zestawów. Istotne jest także ich odpowiednie rozmieszczenie w danych pomieszczeniach, tak aby podczas codziennej pracy mieć do nich łatwy i szybki dostęp. Przy zakupie urządzeń biurowych, warto zwrócić uwagę aby miały one jak najdłuższy okres gwarancyjny oraz sprawnie działający serwis.

Niezbędne dodatki

dystrybutor wodyDo sprawnego funkcjonowania biura niezbędne są dodatki, które poprawią komfort pracy. Dobrym pomysłem może być zaopatrzenie biurowca w dystrybutory do wody, które nie tylko posłużą naszym pracownikom ale także klientom odwiedzającym firmę. Na stronie http://www.kochamwode.pl można przeczytać, że zapewnienie wody do biura okaże się świetnym rozwiązaniem w przypadku gdy klienci będą oczekiwać na umówione spotkania. Ostatnim elementem o którym warto pomyśleć są tablice suchościeralne, umożliwiające rozplanowanie pracy a także ułatwiające sprawne rozwiązywanie przez pracowników wszystkich problemowych kwestii.

Podsumowując

Jak widać współczesne biura powinny być wyposażone w szereg elementów sprawiających, że praca będzie przebiegała bezproblemowo. Najważniejsze jednak jest dbanie aby wśród naszej załogi panowała miła i przyjazna atmosfera, która przyczyni się do większej efektywności ich pracy.    

2 komentarze

  1. W biurze powinny być dobrze podzielone przestrzenie, aby każdy pracownik miał dostatecznie dużo miejsca do pracy. Niedobrze jeśli pracownicy „siedzą sobie na głowach”.

    Marzena
  2. Wiadomo, że pracownikom należy dostarczyć wodę do picia, dlatego takie dystrybutory to na prawdę świetny pomysł. Również dobrym pomysłem jest ustawianie ekspresów do kawy.

    Józek

Dodaj komentarz